← Terug naar overzicht Geplaatst op: 11 februari 2024

Workshop “Kunst fotograferen: kunst en kunde’ in Vechtstreekmuseum door Ron Noordenbos op zaterdag 25 mei 2024 om 10:00 uur

Door de opkomst van de smartphone, de enorme verbetering van de daar ingebouwde camera’s en de toenemende populariteit van museumbezoek maken de meeste mensen wel eens een foto van een schilderij of beeldhouwwerk. Maar hoe maak je de beste foto’s en voorkom je bij voorbeeld lichtweerkaatsing of schaduwen? En hoe kun je de foto’s achteraf het beste bewerken voor een optimaal resultaat?

U kunt het deze ochtend leren. Zowel in theorie als in praktijk. Na de uitleg door uw docent Ron Noordenbos kunt u in het museum aan de slag door foto’s te maken van de werken van Willem van Leusden of van de objecten in de vaste tentoonstelling. Ook kunt u de PowerPoint presentatie digitaal ontvangen zodat u alles thuis nog een rustig kunt bekijken.

Om iedereen voldoende aandacht te kunnen geven, zijn maximaal 6 plaatsen beschikbaar. Boek dus snel. Deze cursus wordt nogmaals gegeven op zaterdag 21 september 2024.

Ron Noordenbos  heeft zijn fotografiekennis opgedaan bij de fotovakschool en verzorgt al vele jaren fotografiewerk voor het Vechtstreekmuseum.

Hij heeft gezorgd voor het maken van de foto’s in het boekje “Aan de wandel met Willem van Leusden” dat in het Vechtstreekmuseum verkrijgbaar is.

Vooraf reserveren is noodzakelijk. Tickets voor dit evenement kosten € 12,50.

BESTEL UW TICKETS