← Terug naar overzicht Geplaatst op: 2 februari 2024

Presentatie plus wandeling met gids door de geschiedenis van de Huydecopers in Maarssen

Ga mee met een gids van het Vechtstreekmuseum en ontdek de geschiedenis van de familie Huydecoper in Maarssen.

De Huydecopers zijn in 1608 neergestreken in Maarssen, hebben o.a. de buitenplaats Goudestein ontwikkeld en zijn daar gebleven tot kort voor de Tweede Wereldoorlog. Deze familie heeft een onuitwisbare voetafdruk achtergelaten in Maarssen en hebben dit dorp als geen ander op de kaart gezet en hun stempel gezet op het dorp zoals dat er nu uitziet. Kijk eerst naar de presentatie in het museum waarbij wordt ingegaan op de familiegeschiedenis van de Huydecopers en de achtergronden van hun komst in Maarssen.  Er worden verschillende collectiestukken, zoals schilderijen en beelden getoond met leden van de familie Huydecoper als onderwerp.

Na de presentatie in het Vechtstreekmuseum volgt een korte pauze en maak je aansluitend met een gids een wandeling langs enkele gebouwen die lang of kort in het bezit zijn geweest van de familie Huydecoper. Tijdens deze rondwandeling vertelt de gids over de Huydecopers in Maarssen. Wat deden ze in Maarssen, hoe leefden ze, wat hebben ze veranderd aan het dorp, etc.

Deze activiteit vindt plaats op zaterdag 29 juni om 13.30 uur in het Vechtstreekmuseum, Diependaalsedijk 19b in Maarssen (parkeren met de auto op de Endelhovenlaan 1). De presentatie plus wandeling duurt in totaal 2 uur, dus tot 15.30 uur. Voor deze activiteit dient vooraf te worden gereserveerd op de website van het Vechtstreekmuseum. De kosten bedragen € 7,50 p.p. Hier zit een consumptie bij inbegrepen in de pauze.

BESTEL UW TICKETS