← Terug naar overzicht Geplaatst op: 12 februari 2024

Klankbord sessie met kunsthistoricus Jaap Versteegh bestemd voor bezitters van werk van Willem van Leusden op zaterdag 4 mei van 13:30 tot 15:30 in het Vechtstreekmuseum.

Tijdens de voorbereidingen op de tentoonstelling over de Maarssense kunstenaar Willem van Leusden merkten wij dat veel mensen werk van hem bezitten. We zijn verheugd dat een groot aantal van hen hun objecten tijdelijk in bruikleen heeft gegeven ten behoeve van de tentoonstelling. U kunt de tentoonstelling overigens nog tot 25 september bezichtigen. We hebben Jaap Versteegh, kunsthistoricus en eigenaar van Kunsthandel Pygmalion in Maarssen, bereid gevonden vragen van kunstobjectbezitters te beantwoorden. We nodigen daarom eenieder die werk van Willem van Leusden bezit uit om op zaterdag 4 mei 2024 vanaf 13:30 uur naar het museum te komen en met Jaap Versteegh in gesprek te gaan. U kunt uw kunstwerk meenemen als dat praktisch mogelijk is maar een goede foto afdruk kan ook voldoende zijn. Deze bijeenkomst is uitdrukkelijk niet bedoeld om taxaties uit te voeren: het gaat die middag om de kunsthistorische context van de werken. Uiteraard is de tentoonstelling ook te bezichtigen.

Voor het bijwonen van deze middag is de normale toegangsprijs van toepassing en uiteraard is ook uw museumkaart geldig. Het is niet nodig vooraf te boeken.