Stichting Vechtstreekmuseum zoekt een opvolger voor onze vertrekkende

SECRETARIS BESTUUR (vrijwilligersfunctie)

Het Vechtstreekmuseum wordt gerund door een enthousiast team van circa 45 vrijwilligers. We beheren een vaste tentoonstelling en organiseren twee keer per jaar een tijdelijke tentoonstelling. Daarnaast organiseren we veel activiteiten zoals lezingen en excursies en geven we soms boeken uit. Het museum is gehuisvest in een historisch pand naast het voormalige buitenhuis Goudestein in Maarssen. Het bestuur bestaat uit 7 leden, waarvan ieder een eigen aandachtsgebied heeft. Onze huidige secretaris is voornemens afscheid te nemen, reden waarom we op zoek zijn naar opvolging.Vrijwilligers zetten zich voor het Vechtstreekmuseum omdat

  • ze op een leuke en ontspannen manier in contact komen met andere vrijwilligers en bezoekers van ons museum;
  • het ze de kans geeft kennis te vergaren over de cultuur en de rijke geschiedenis van de Vechtstreek;
  • het hen in staat stelt hun talenten in te zetten en zo iets terug te geven aan uw leefomgeving;
  • ze trots zijn bij te dragen aan een succesvol streekmuseum dat voor haar vrijwilligers ook allerlei informele evenementen/zaken organiseert (jaarlijks uitje, nieuwsbrieven en vrijwilligersbijeenkomsten);
  • ze het fijn vinden op een prachtige locatie in een historische omgeving actief te zijn.

Ook de secretaris heeft volop ruimte, indien hij/zij dat wenst, zich in te zetten voor andere dan secretariële activiteiten. Heb je tijd en belangstelling neem dan contact op met info@vechtstreekmuseum.nl.

Taken secretaris Stichting Vechtstreekmuseum

In het huishoudelijk Reglement van het Vechtstreekmuseum zijn de taken van de Secretaris omschreven. Deze omvatten:

  • Stelt een conceptagenda voor de bestuursvergaderingen op en legt die voor aan de andere bestuursleden voor commentaar en/of aanvulling;
  • Maakt van de bestuursvergadering de conceptnotulen;
  • Ontvangt, behandelt en verspreidt alle binnenkomende post, schakelt waar nodig andere bestuursleden in en verzorgt de daaruit voortvloeiende correspondentie;
  • Archiveert alle relevante documenten (elektronisch) en zorgt ervoor dat de informatie voor het bestuur beschikbaar is;
  • Beheert de contracten van de stichting;
  • Is lid van het collegiale bestuur en woont vergaderingen bij

In de praktijk gaat het voornamelijk om de volgende taken:

 Beantwoorden van binnenkomende e-mail of doorsturen naar andere bestuursleden

 Opstellen van agenda voor bestuursvergaderingen

 Bijwonen van bestuursvergaderingen

 Maken van verslagen van bestuursvergaderingen

 Bijhouden van het bestand ven vrijwilligers

 Maken van nieuwsbrieven

 Elektronisch archiveren in Dropbox

Tijdsbeslag van deze taken is gemiddeld 4 tot 6 uur per week

Meld uzelf aan voor de nieuwsbrief
 © 2024 Vechtstreek Museum
Webdesign: JHmedia