← Terug naar overzicht Geplaatst op: 1 februari 2024

Rondleiding op buitenplaats Vreedenhorst in Vreeland

Het Vechtstreekmuseum organiseert op zaterdag 21 september 2024 weer een rondleiding op de buitenplaats Vreedenhorst waarbij naast het landgoed ook het huis wordt bezocht.

Vreedenhorst is een historische buitenplaats in de Dorsserwaardse polder nabij Vreeland. Als je aan een buitenplaats denkt, denk je misschien aan alleen het huis. Maar een buitenplaats staat altijd in nauw contact met het buitengebied waarin het gesitueerd is. De buitenplaats is bijna een levend organisme, nooit een statisch geheel. Buitenplaatsen aan de Vecht zijn vergelijkbaar met de mens: ze variëren in de loop van hun bestaan in omvang. Ze groeien en krimpen. Veel buitenplaatsen zijn in de loop van de 19e en 20ste eeuw gekrompen, zo ook Vreedenhorst. Van vele hectaren in de 17e en 18e eeuw tot 1 hectare in 1955. In 2000 groeide het weer in één klap naar 8 hectaren.

De rondleiding wordt verzorgd door de eigenaar Jhr. Kees Beelaerts van Blokland.
Tijd: zaterdag 21 september om 14.00 uur (tot 16.00 uur). De prijs is € 12 pp en er is plaats voor 10 bezoekers.

Deze rondleiding maakt al jarenlang onderdeel uit van het ‘buitenprogramma’ van het museum en krijgt steevast een zeer hoge waardering.

BESTEL UW TICKETS